KEDİLER


             Otobüste bir kadın gördüm. Blazer ceketinin içinde yavru bir kedi taşıyordu ve kedi tıpkı kucağında durduğu kadına benziyordu. Kedi siyahtı ve üzerinde beyaz benekleri vardı. Kadın esmerdi ve soluk benizliydi. Kadın kediyi çok seviyordu. İnsanlarda bakımlarını üstlendikleri hayvanlara benziyor bir müddet sonra. Renklerini alıyor, bakışlarını alıyor. Annemin yıllar içinde sararması buna örnek. Annem yıllar önce ölen Behlül isimli kedimize yıllarca baktığı için yavaş yavaş renk olarak Behlül’e benzedi, sarardı kadın. Rahmetli Behlül’ün bundan haberi yoktu. O bizler gibi düşünmeyip onu ilgilendirmeyen hiç bir meseleye bulaşmayarak günün çoğunu uyuyarak geçirdi ve öldü. Kediler çok garip hayvanlar gerçekten. Bazen de belki bizim yüzümüzden garip bir hayat yaşamak zorunda bırakılıp tam manasıyla değişik olmuşlar diye düşünüyorum. Mesela kedileri neden kısırlaştırdığımızı hiçbir zaman net olarak anlayamamışımdır. Bu hakkı nereden buluyoruz? Onların cinsel yaşamlarını, sahipleri olsak dahi, sömürme hakkını kendimizde bulmamız ne kadar doğru bilemiyorum. Birde bu hayvanların cinslerini eğer veteriner falan değilsek yüzlerine bakıp anlayamayız. Genel olarak çoğu hayvanın ilk bakışta cinsini algılayamayız ama ben bunun netliğini kedide çözdüm. Kedi, bu gerçek için daha net bir örnek gibi. Yaşadığımız ülkede erkek bir kediyi "kızım, minnoş, canım" diye diye severek hayvanları eşcinsele çeviren kedi sever kadınlarımız var. Hayvanlar zihnen allak bullak oluyor. Bu beni üzüyor. Nasıl tuhaf olmasın bu hayvancıklar? Öyle bir hayvanat sülalesidir ki bu gel dersiniz gelmezler git dersiniz gitmezler. Hayvanla hayvan olursunuz. Bazıları türlü abukluklarına rağmen çok sevimli oluyorlar ama. Sevimli olup gıcık kapmadıklarıma ''Kız mısın erkek misin bilmiyorum ama sen iyi bir kedisin'' diyerek sevgimi belli ediyorum.


                                                                                              
                                                                                                   YAZAN:
SÜLEYMAN BERÇ HACİL