KOPYALANMIŞ ADAM KİTABI ÜZERİNDEN KISA BİR JOSE SARAMAGO DEĞERLENDİRMESİ

Jose Saramago çok değişik bir yazar. Tipini Larry David'e benzetiyorum. Buradan övüyor gibi falan anlaşılmaz umarım çünkü rahmetlinin yazdıklarını hiç sevmiyorum. Kendisi edebiyat dünyasının Yorgos Lantimos'u olarak anılabilir gözümde. En son O homem duplicado -Kopyalanmış Adam- isimli romanını okudum; inanın Lantimos filmlerinden farksızdı roman. Diğer kitapları Körlük ve diğerleri de yine Lantimos Filmleri gibi. Abuk bir konu ve bu konunun ilerleyen seyrinde gerçek dünyanın içinde yaşanan garip olaylar. Ana olan abuk konumuz çok garip, hatta gerçek üstü-fantastik olmalı. Bu bana geçmiyor açıkçası. Sinemada oluyor da edebiyatta kendi adıma bir formül bulmuş da ona göre yazıyor gibi görüyorum kendilerini. Allah rahmet eylesin. Bu arada edebiyat dünyasında tipi Larry David'e benzeyen tek yazar Jose Saramago'da değil. Biraz düşünün bulursunuz.

















YAZAN: SÜLEYMAN BERÇ HACİL