ŞAİR NOTLARI

I
Kendime şair diyebilir miyim? Derim. Vasat bir şair derim. Kalbim bana ne söyletiyorsa onu derim. Çok iyi şiirler yazamıyorum. Yazdıklarım sadece ‘’Şiir’’ başlığından kopmayan, içini doldurabilen metinler. Böyle hissediyorum ve bundan memnunum. Kötü şiir yazıp bu çok kötü oldu diyerek paylaşmadığım zamanlarda oluyor. Ama saklıyorum. Çünkü onlarda benden çıkma. Bende kalsın. Şiir adı altında şiir yazmayan o kadar çok insan var ki. Şiir diyeceğimiz ama şiir olduğu söylenen bir sürü kof metin.

II
Dünyada tanınan ve tanınmayan, farklı din, köken ve karakterden pek çok şairin kuşlarla ilgili şiirler yazdığına emin gibiyim. En çokta ölümleriyle ilgili.

III
Şairliğimden zevk alıyorum…

IV
fdjfsjdkaj diye gülünen bir ortamda şairlerden imla beklemeyin.

V

Deneme şeklinde uzun şiir yazan şairleri çok kıskanıyorum. Cümle cümle yazıyorlar .Cümle cümle! Farklı bir şey bu. Herkesin başına gelmeyecek bir yetenek. O kadar imgeyi notta alamazsınız. Yaradılışlarında var ve cümleler bir bir çıkıyorlar belli ki. Bir kaç şiirleri böyle olsa hadi diyeceğim. Çalışılmış şiirler bunlar. Ama yok. Öyle değil. Bir yetenek fışkırması bu.


VI
Şiirimde tek bir temaya sıkışıp kalmış gibi hissediyorum. İnsanın yeni şeylerden bahsetmesi, yeni konularda şiirler yazabilmesi için yeni şeyler yaşaması lazım. Yeni olaylar, yeni eylemler, yeni davranışlar ve bunların tümünün oluşturduğu yeni hisler. Şair hep aynı şeyleri yaşarsa şiiri hep yerinde sayar. Hep dolaşmalı.



YAZAN: SÜLEYMAN BERÇ HACİL