AZ SİGARA İÇME YOLLARI


Az sigara içme yollarıyla ilgili bazı söyleyeceklerim var. İki ay bıraktıktan sonra tekrar sigaraya başladım -işsizlik sağ olsun- ama günde yalnızca üç tane içiyorum. Kendinizi meşgul ederseniz ve küçük kurallar koyarsanız ister istemez az içiyorsunuz. Misal ben bundan sonra çalışacağım yerlerde kesinlikle sigara içmeme gibi bir karar aldım. Eskiden çalıştığım yerde ikide bir sigaraya inen bir adam olarak bu kararı almam zaten şarttı. Sonra artık evde sadece pencere kenarında içiyorum. Eskiden olsa evin her yerinde püfür püfür içerdim. Annemi ve kedimizi artık daha fazla rahatsız etmek istemiyorum. Bir de açıkçası pencerenin önüne gidip sigara içmeye de üşeniyorum. Haliyle rakam bu yüzden de azalıyor. Dışarı çıkıp insanlarla görüşeceğim, sigara kokmamam gereken bir yere giderken de içmiyorum. İş, görüşme o şey ne ise bittiğinde içmek en mantıklısı. Bunlar dışında en önemlisi ise, bir şeyden tatmin olduğun zaman içmek. Seviştikten sonra içeceksin mesela. Yemek yedikten sonra içeceksin. Doyuma ulaştığın anda içtin mi o tütünü daha tatlı geliyor. Öbür türlü sırf ziyan. Bu kurallara uyunca hem sigaradan ayrı kalmıyorsunuz hem sağlığınızı bir nebzede olsa daha çok koruyorsunuz. Uymanızın yolu ise kafanızda bu kurallara uyacağınıza kendinizi alıştırmanız. Yoksa eskisi gibi fosur püfür içmeye devam edersiniz. En iyisi içmemek tabi ama belli bir müddet bıraksanız bile sonunda yine özlüyorsunuz. Az içmek en ideal olanı. Hepinizi icraata davet ediyorum...

   
                 YAZAN:
SÜLEYMAN BERÇ HACİL