BENZER RUHLARA SAHİP OLAN İNSANLAR, AYNI YAŞLARDA ÖLÜRLER Mİ?


         Birçok yazarla aynı ruha sahibim. Onlarla benle muhakkak. Farklı dönemlerde yaşasak bile aynı şeyleri düşünmüş, aynı şeylerden zevk almış, aynı haksızlıklara laf etmiş, karşı gelmişiz. Eski yazarları okurken daha çok fark ediyorum bunu. Ve fark ederken de, benden yüzyıl önce yaşamış bir insanla aynı şeyleri yaşamış olduğumun, aynı şeyleri düşündüğümün gerçeği beni öyle çok etkiliyor ki. Etkiliyor ve şaşırtıyor. Erken ölmekten korkan beni farklı dönemlerde yaşarken aynı şeyleri hissettiğimizi okurken anladığım Oktay Akbal umutlandırıyor. Aynı şeyleri düşündüğüm bir adam ömründe 90 küsür yılı devirerek ölmüş. O da benimle benzer acıları, benimle aynı yaşlardayken çekmiş; sürekli düşünmüş, hep düşünmüş ama hayatta nefes aldığı bir doksan yılı devirmeyi başarmış. Yakın ruhlara sahip olan insanlar aynı yaşlarda ölürler mi? diye soruyorum. Sonra bir de Oğuz Atay aklıma geliyor. Aklımın mantıklı buldukları muallakta kalıyor. Bilemiyorum.   



YAZAN: SÜLEYMAN BERÇ HACİL