EVDE




I

Bizim evde akşam hangi kanaldaki dizi izlenecekse o kanaldaki ana haber bülteni izlenir. Yıllardır böyle olmuştur bu. Haberlerin o akşam izlenilmeyeceği -salonda farklı bir şeylerle ilgilenirken bile olsa dinlenilmeyeceği- bile tutsa sırf ondan sonra gelecek dizi için o haberler açık durur. Ben zaten yayınlanan haberlerin -özellikle siyaset- yalan olduğunu düşünüp anarşik olmaya çalışan bir kimse olduğum için az önce bahsettiğim gibi o anda televizyon karşısındaysam eğer izlemez; farklı bir şeyle ilgileniyor olurum.

            II

            Normalde tembel bir adam sayılabilirim. Hatta sayılabiliri naif kalır ki tembelim. Yapmak istediğim işlerin dışında ki işleri asla yapmak istemem. Ama bir şey var ki bunun tembellikle alakası yok. Annemle beraber yaşıyoruz. Aynı evdeyiz. Can canayız. Birbirimizden başka kimsemiz yok. Ben öyle görüyorum. O benden fazla öyle görüyor. Bunu biliyorum. Bazen bakkala, markete vs kısa süreliğine dışarı çıkıp eve geleceğim zamanlarda annem o anda evdeyken anahtarı alıp çıkıyorum. Eve geldiğimde ise cebimde anahtarım olmasına rağmen yine de kapıyı çalıyorum. Eğer ben evde yokken anneme bir şey olursa -dünya hali- ve ben geldiğimde anahtarım olmadığından dolayı çaldığım kapı açılmadığında kapıyı açıp eve giremezsem ölürüm diye yapıyorum bunu. Ben yokken anneme bir şey olursa hemen kapıyı açarak onu hastaneye yetiştirebilmek için. Bunu düşünüyorum. Kendimce tuhaf bir önlem alıyorum.


SÜLEYMAN BERÇ HACİL