BERÇ


Berç. Galatasaraylı kalmamış istasyonda.İşteyim. Bir derbi maç sonrası. Günlerden Pazar gecesi. Benim için Pazartesi. Cuma günü hafta başı olsaydı sevilir miydi bu kadar? Düşünüyorum. Benim sendromum her Pazar Gecesi. Pazartesi sendromu adı verilen olayın aslında 'adı tatil ardından işe gitme sendromu olmalı. Günle alakası yok yani durumun. Tamam Pazartesinin de haftanın başı olduğu ve bu negatif durumda sadece adı geçtiği için bile, daha önceden oluşmuş olan kötü bakış açımızda az çok payı var ama tüm yükü bu biçare günün omuzlarına yükleyemeyiz. Cuma günü işi başı yapılsaydı sevilecek miydi Cumalar? Halbuki ilkokul çağlarından beri ne kadar çok sevilen bir gün değil mi? Çok dinlenmiş olmam gerekirken ben yine dinlememişim. İşime kafamı vermeliyim. Bir anda başlamalı. Etrafım lekeli. Telefonumda lekeler. Her tarafta lekeler. Lekeler. Takığım ben buna. Oysa bense çok temiz bir adam sayılmam. Zaten hemen gelir hafta sonu. Dayanmalı. O hafta sonu nerede o hafta sonu? Daha fazla dayanmalı. Kalbim Ruanda Kırsalı benim. Ruanda Kırsalı. Benim Kitabım. İş var ama iş hep var ve ben yine şiir düşünüyorum. Bir şair olarak şiir düşlüyorum. İleri ki yıllarda bendeniz de ikinci bir şiir kitabı çıkarma fikri hasıl olursa, ismini "Budapeşte Radyosu" koyma ihtimalim yüksek. Ruanda Kırsalı'ndan sonra Budapeşte Radyosu. Ülkeden şehre inmiş gibi. Sonrasıysa mahalle ve köy. Politik bir duruşumda olur. "İsmini neden Budapeşte Radyosu koydun? Hayır neden yani?" diye soran olursa, ola ki içinde toplumcu, slogan atan bir şiir varsa; Nazım Hikmet-Budapeşte Radyosu ilişkisini örnek olarak verip, soruyu yönelten kişiye ikisi arasında bağ kurmasını önererek ukala olurum; yoksa da geri kalan ve her daim olacak olan bireysel şiirlerimin açıklamasını, "Bu radyoda her şiirim kendimi anlattığım bir radyo programı. Kıps "diyerek yapar; metaforlu açıklamamı da yapıştırmayı bilirim. "Sinemada üçleme yapıldı mı oluyor, ben de kitapta dörtleme yapacağım -ülke, şehir, mahalle, Berç-" deyip,farklı bir açıklama niteliğinde ayrıca köpekte çekerim. Dördüncü kitabıma benliğimle ilgili bir isim bulup "Ülke, şehir, mahalle istediğiniz kadar dolaşın, varacağınız son nokta yine kendinizdir" der,dörtlü seriyi tamamlayıp -Berç dörtlemesi-şiir serüvenimi kitap noktasında sonlandırırım. Belki çok sonra canım çeker, Teoman nasıl müziğe geri döndüyse bende yeni bir kitapla tekrar şiire dönerim. Kitabın adı Best of Berç olur. Kendimi gereksizce şahane hissederim. Kendimi biliyorum. Hissederim. İşe devam etmeliyim. Berç…

SÜLEYMAN BERÇ HACİL