ÇİĞ DÖNEMİN YAZARLARI



Allah kahretsin diyorum bazen. Yazdığımız yazıların hiçbir değeri kalmadı. Yaşadığımız dönem bizi yazamayacak hale getirdi. Her yazımda sosyal medyadan bahseder oldum. Sosyal Medya. Ne kadar iğreti bir söz öbeği.  ‘’Facebook’’ ondan da beter. Bu gibi kelimeler son yıllarda neredeyse her yazının içinde. İngilizce başlıklar ve markalar. Sait Faik öyküsünde hiçbir markanın ismini bulamazsınız. Ben bugün bir edebi metinde ‘’iphone’’ kelimesini görünce rahatsız oluyorum.  ‘’Spoiler’’ kelimesini görmek hasta ediyor beni -her manada-. Ama bu bizim değil, her şeyin çiğleştiği bir dönemin kabahati. Kırlara çıkmaktan bahsedemiyoruz artık öykülerde; çünkü kırlara çıkmıyoruz. Gazetesini okudu demek yerine ‘’tabletinden günün önemli gelişmelerine baktı’’ dedirtiyoruz bir karaktere. Çok çiğ bu. Çok çiğ ve can atıcı.

YAZAN: SÜLEYMAN BERÇ HACİL