BERBERLERDE YAŞANANLARLA İLGİLİ ZAMANLARI FARKLI OLAN KISA NOTLAR


I

Berber’e gittiğim zamanlarda saçımı kazıttırmak istiyorum. Yaptırmıyorum tabi. Bunu istememin sebebi ise berberin kazandığı parayı hak etmesini sağlamak. Bazı arkadaşlarımı
görüyorum. Saçlarını kestirdiklerini söyleyip fark etmedim diye bana trip atıyorlar. Önce “gay gay konuşma” diyorum; sonra “berberin seni kazıklamış” diyerek o arkadaşı gıcık ediyorum. Eğer bir berbere gidip, işlem sonrası tipinizde hiçbir değişiklik olmuyorsa o berber işini layıkıyla yapamamıştır. Berberden çıktığınızda soyulmuş hıyara benzemeniz gerekir ki ben o berbere berber diyeyim.



II
Berberdeyim. Fark ettim ki lise yıllarından beri elime Fotomaç Gazetesi almıyormuşum.

III
Berberdeki çırak çocuk televizyonda çalıştığımı duyunca meraklı ve parıldayan gözlerle bana bakıp durdu. Biliyordum bu bakışı. Bu gözlerin sahibi, lise yıllarındaki yaz aylarını adada, demircide çalışarak geçiren çocuktu.


YAZAN: SÜLEYMAN BERÇ HACİL