GALVANİZ -ki görebilene dünyanın en anlamlı tatili-



 I.
Ben misal, medyacı oldum
Ne kadar farklı olsan da “gerizekalılık”
Sefalet içinde değildim belki
 
Zihnimi sadece işle doldurdum
 
Gözlüğümün geleceği için çalışmak zorundaydım 
Yüzümdeki yaşamak devam etsin diye
 
Leş gibi, sigara i
çebilmek için, daha fazla içebilmek için
Para kazandım geceleri atlattım, düşmanlaşt
ım 

Zihnimi ne kadar işe bulad
ım 
Oyuncaktım,
Yoktu Rakı olmazsa peynir yemeye zamanım
Hezarfendim üşensem de,
Kaçsam da,
Sevmesem de,
Cuma gecesi geldi mi
Hemen biraya sarılırdım  
Benim işim benim sesimdi 
Bunu kaç defa deneyimlemiştim

Bizimdi bu marka hep karşılaşacağımız,

Zaten dünyayı kurtaracak şeylerde yapm
azdık
Örneğin ellerimin arasında siyah bir alfabe taşırdım
Kafamdaki nöronlar birbirleriyle savaşırdı  
ve en son saçım uzunken görmüşt
üm kendimi 
Saydamlaşm
ıştım, dumanlar ve timecodlardan 
Benim işim yerleştirmekti
Tüm yansıyanları
Benim işim benim sesimdi
 
Reklamlardaki gibi söyleyebilirim şimdi
Anlatırım fısıldadıklarımı, şimdi utanmadan
Ne fayda gelirdi bana oyunlardan
Tavlalardan?
Param olmadı mı kıçımda
Bir tane eşofman
 
Her şeyim biter ve yapamam
 
Düş
ünür dururum aynı şeyleri
Kimseleri arayamam sıkıntıdan
Bir öykü okur ve yatarım
Ama çıkarırım boş vakitlerde
 
Sevişmelerimi de aradan


II.
Ah,
Bizler neler konuşmuştuk
Şimdi bir anımsasam

Bundan sonra daha çok
Sofralara oturucam…



SÜLEYMAN BERÇ HACİL





*şiirin adının GALVANİZ olmasının sebebi ağır metallerin bile galvanizle kaplandığında ne kadar değiştiğini göstermekle ilgilidir

*Şeyler İsimli Fanzinde ve Karakedi dergisinde yayımlanmıştır.